El CP Congrés-La Sagrera Es Mou jugarà el seu primer partit oficial de la temporada 2026-2027, el de la Jornada 1 del Grup C de la Lliga Catalana Plata, a partir de les 20:00h al Pavelló Municipal Jaume Parera
Els de Sergi Punset, que han perdut els dos amistosos de preparació que han disputat contra el Noia d’OK Plata i el Reus d’OK Lliga, s’enfronten a un equip amb aspiracions de tornar a la màxima categoria
TEXT I FOTO: Carles Gallén
Després de posar-se en marxa el passat 17 d’agost amb els entrenaments diaris al Camp del Ferro i d’haver disputat un parell d’amistosos, el primer equip del CP Congrés-La Sagrera Es Mou jugarà aquest dissabte el seu primer partit oficial de la temporada 2026-2027. Serà a les 20:00h al Pavelló Municipal Jaume Parera, seu del CH Mataró, a la primera jornada del Grup C de la Lliga Catalana Plata, la competició prèvia a l’inici de l’OK Lliga Plata espanyola, que no arrencarà fins el 26 de setembre.
El Congrés arriba al partit amb unes sensacions una mica contradictòries, ja que, malgrat els bons entrenaments inicials, l’equip dirigit per Sergi Punset va perdre els dos amistosos que va jugar. El primer el dimecres 26 per 7-5 contra el Noia Freixenet B a Sant Sadurní d’Anoia, on algunes errades, pèrdues de bola i dues targetes blaves van costar diversos gols i on Guillem Muñoz, que va marcar els 5 de l’equip, va ser el referent ofensiu. I segon aquest divendres 28 al Palau d’Esports del Reus Deportiu, on va cedir contra l’equip roig-i-negre d’OK Lliga per 8-2, amb un gol d’Àlex Mainer i un altre de David Martínez, en un partit en el que la diferència de categoria es va notar molt tot i que el Congrés va aguantar durant molts minuts i va arribar a posar-se 4-2 a la segona part després del 3-0 del descans.
Sergi Punset i Àlex Mañé van poder comprovar l’adaptació dels nous fitxatges a l’equip, ja que Héctor Sánchez i Eloi Megino es van repartir els minuts amb bona nota sota els pals, l’argentí Gino Passarini es va entendre molt bé amb els seus companys, especialment en atac amb Guillem Muñoz, i Max Oliveras va complir en els moments que va estar en pista. Als dos amistosos hi va faltar Jofre Pons, que ha allargat les seves vacances, al segon no hi va ser Fermí Calle per motius laborals i també van gaudir d’alguns minuts el júnior Leo Arbonés, als dos partits, i el juvenil Pau Saborit, només al primer, als que Sergi Punset coneix molt bé.
“He vist coses positives, però hem de treballar encara molt més per evitar algunes errades que a OK Plata no ens podem permetre, però per a això serveixen els amistosos. Estic més satisfet del partit contra el Reus, malgrat el 8-2 final, que el del Noia”, va assegurar Sergi Punset conscient de que en aquesta categoria ningú no regala res i les errades penalitzen molt.
El primer equip del Congrés 2026-2027 tindrà una plantilla de dos porters i vuit jugadors, la qual cosa vol dir que Sergi Punset n’haurà de descartar un a cada partit, que en el debut a Mataró serà Jofre Pons. Els 10 convocats en aquest primer partit oficial seran Héctor Sánchez, Eloi Megino, David Martínez, Gino Passarini, Àlex Mainer, Xavi Alonso, Guillem Muñoz, Fermí Calle, Max Oliveras i Joan Cabrero.
El Mataró del canetenc Joan Carles Vadillo, que el curs passat va ser tercer del Grup Nord de l’OK Lliga Plata, té com a principal objectiu tornar a l’OK Lliga, de la qual va baixar la temporada 2023-2024. El seu jugador més destacat és Oriol Llenas, el màxim realitzador de la categoria la passada temporada amb 32 gols, i malgrat les baixes de Marc Ollé, Marc Puigvert i Àlex Arévalo, s’ha reforçat bé amb la incorporació de tres jugadors d’experiència com Miki Grau, procedent del GEiEG; Santi Sala, del Correggio Hockey de l’A-2 italiana i format al CP Voltregà; i David Ramírez, que va jugar la final del playoff de Nacional Catalana amb el CH Castellar i abans ho va fer diverses temporades al Cerdanyola.
Serà un rival dur per començar la Lliga Catalana Plata, en la que els altres dos partits del grup el Congrés els jugarà al Camp del Ferro, el dimarts 1 de setembre a les 20:45h contra el Noia Freixenet i el dissabte 5 a les 17:30h contra el B-Sensible CH Olot. Només el primer del grup es classificarà per la Final a 4 que els dies 12 i 13 de setembre, coincidint amb el Trofeu la Diada que cada any organitza el nostre club, es jugarà a una seu encara per determinar.